Port Lincoln

10 februari 2015 - Port Lincoln, Australië

We zijn aan het rondtrekken met de camper. Heerlijk!!! Helaas geen dolfijnen meer gezien op de plek waar Margriet 4 jaar geleden met snorkelen een dolfijn zag. Het water leek ook wel kouder nu terwijl het bijna dezelfde periode is dat we er zijn. De volgende dag dus met de huurauto naar Apollo camperverhuur waar we de keus hadden uit 2 campers. Degene die we nu hebben  heeft een luifel en tv extra. Niet dat we van plan zijn tv te gaan kijken, maar die luifel kan wel handig zijn. Vooral met temperaturen die de laatste dagen opliepen tot boven de 40 graden.
Alle spullen overgeheveld vanuit de huurauto in de camper en vervolgens de huurauto ingeleverd in het centrum van Adelaide. Ben voorop met de camper en Margriet erachteraan met de auto midden door het centrum van miljoenenstad Adelaide. Ging allemaal prima en daarna dus echt op weg. Na zo'n 500 kilometer de eerste kampeerplek opgezocht aan zee bij Whyalla. En net voor de camping de eerste kangaroo van deze reis gezien aan de kant van de weg. Verder geen faciliteiten op de camping behalve een heel mooi uitzicht over zee. De volgende dag een wandeling gemaakt en onze eerste kangaroo's gezien tijdens het wandelen. Het zijn toch behoorlijke exemplaren hier en hoewel ze meestal weghuppen proberen we ze daarom toch te vermijden. Vanwege problemen met een bijna lege accu (van de camper zelf, dus niet die onder de motorkap) deed de koelkast het niet meer. De volgende dag dus een camping opgezocht met vaste stroomaansluiting. Het vlees was toen echter al ontdooid in de koelkast. Margriet heeft daarom voor de zekerheid vegetarisch gegeten en Ben iedere keer zo'n 500 gram kip of gehakt. De accu lijkt het nu weer goed te doen, dus de porties worden vanaf nu weer gelijk verdeeld.
We staan nu met de camper in Port Lincoln national park op een heuvel met uitzicht over een blauwe zee. Behalve wij staat er nog maar 1 camper, dus het strand is bijna voor ons alleen. Eergisteren en ook gisteren dolfijnen gezien en rondom de camper weer hele grote kangaroo's die 's avonds polshoogte komen nemen. Margriet durfde amper terug te lopen naar de camper omdat onze weg werd geblokkeerd door een paar kangaroo's maar ze hupten gelukkig weg toen we dichterbij kwamen. En vanochtend stond tijdens het ontbijt in 1 keer een kangaroo naast ons. Wij aan de cornflakes en de kangaroo een bakje water gegeven.

1. Gert-Jan:
    10 februari 2015
    Goed weer wat van jullie te horen! Klinkt weer fantastisch allemaal, veel plezier daar en geniet ervan!!
  2. Anton:
    10 februari 2015
    stoer joh, in zo n camper scheuren . heb je ook al een echte haai gezien?hahaha jullie zijn echt een aardig stel. meen ik hoor gr. van anton melgers
  3. Rob:
    11 februari 2015
    Wat een leuke foto's. Goed te zien dat jullie genieten. Have fun.
  4. Co van Luttikhuizen:
    14 februari 2015
    Geniet van jullie mooie vakantie! Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven van jullie ervaringen.