Adelaide

4 februari 2015 - Adelaide, Australië

Down under!!! Na 4 jaar is het weer thuiskomen in Australië. Weer dezelfde geluiden van vogels, heerlijke temperatuur (nu zo'n 24 graden) en relaxte mensen. Gisterenavond aangekomen in Adelaide na een zit van 18,5 uur in het vliegtuig. Het eerste stukje van 6 uur naar Dubai met de A380 en vervolgens ruim 12 uur in een overboekt toestel naar Adelaide. En dat precies in het midden van de rij met links en rechts van ons nog mensen zodat je nauwelijks eruit kunt. Wel redelijk geslapen en heel wat films kunnen zien.
Hotel is prima en ligt niet zo ver van het strand. Met de tram vandaag naar Adelaide geweest en een prepaid telefoonkaart geregeld waarmee je behoorlijk lang kunt internetten, maar ook nog zo'n 3 uur per maand mee naar Nederland kunt bellen. Wat dat betreft wordt de wereld steeds kleiner. We zitten nu op het strand en ondertussen komen de mailtjes, appjes en Wordfeud berichten gewoon binnen.
Heerlijk zo aan het begin van een vakantie van bijna 4 maanden! Morgen hebben we een dagje een auto gehuurd om naar de plek te gaan waar Margriet 4 jaar geleden haar 50ste verjaardag heeft gevierd en we met snorkelen een dolfijn hebben gezien. Benieuwd of deze ons nog herkent van toen.

1. Jannie:
    4 februari 2015
    Ha vakantiegangers!! Wat leuk om jullie te volgen! Meteen even ons emailadres aangemeld zodat we een mailtje krijgen als de blog weer bijgewerkt is. Mooi dat jullie goed zijn aangekomen en meteen alweer genieten.

Ik had vorige week nog even willen bellen maar dat is er niet van gekomen. Hier is alles goed. Helaas in de familie wat minder. Op oudejaarsdag heeft mijn zusje Ria te horen gekregen dat ze acute leukemie heeft. Inmiddels is de 1e kuur achter de rug. Die kuur heeft zijn werk goed gedaan. Gelukkig is ze er ook goed door heen gekomen. Niet superziek of zo. Wel na een paar dagen al haar haar kwijt. Da's heftig.

We zijn allemaal geprikt om eventueel donor te zijn voor stamceltransplantatie. Helaas........geen van ons vieren is geschikt. Dat was een teleurstelling. Nu zoeken ze in de donorbank. We hebben dus heftige weken achter de rug. Veel op en neer naar het Meander in Amersfoort.

Gelukkig is ze heel dapper en strijdlustig. En ze heeft humor! Ook heel belangrijk om te relativeren.

Niet echt een leuk bericht om op je vakantie te lezen maar ik wilde het wel even aan je kwijt.

We leven mee met jullie wel en wee (hopelijk niets!) in Australie. Geniet ervan!
  2. Rob:
    4 februari 2015
    Mooi, goed aangekomen. Ja ik snap het thuiskomen gevoel helemaal. Ik vond Adelaide leuk en gezellig. Soort van Parijs gevoel. Veel terrasjes, restaurantjes. Lekker aan het strand. Geniet
  3. Anja:
    4 februari 2015
    Ik ken het thuiskomen gevoel ook zeker!!
    Alleen op een andere plek
    Zo lekker is dat, geniet !!
    XX
  4. Harma:
    Ha Ben en Margriet,
    Heel veel plezier de komende maanden. Geniet ervan
    Groetjes
  5. Chantal:
    4 februari 2015
    Hallo vakantiegangers en genieters, fijn dat jullie in Down Under zijn aangekomen. Het grote lange avontuur in het begin van februari met een heerlijke temperatuur! Beetje jaloers...
    Geniet lekker samen van alles wat de reis jullie te bieden heeft, hier gaan we jullie verslagen volgen.
    Lieve groetjes Chantal
  6. Jochine:
    6 februari 2015
    Goed te lezen dat jullie op de bestemming aan zijn gekomen, heelijke temperatuur, herkenbare omgeving en vertrouwd gevoel. Wij kennen het, zijn net terug.
    In gedachten en met jullie verhalen reizen + genieten we met jullie mee. Succes met de jetlag, plezier met de dolfijn en een mooie start van deze reis wensen we jullie.
    Daan en Jochine
  7. Margriet Vos:
    6 februari 2015
    Hoi Ben en Margriet ,fijne vakantie toegewenst lekker genieten daar van alles. Groeten van Aalt en Margriet
  8. Jeannette Kraaij:
    9 februari 2015
    Hallo Margriet en Ben,
    Veel plezier daar Down Under! Heerlijk die temperatuur alleen al, hier is het volop griepseizoen! Margriet volgens mij vier je binnenkort je 54e verjaardag of heb je het pas gevierd?! Gefeliciteerd! Fijne reis! Leuk jullie ervaringen "mee te maken". Liefs en groetjes , Jeannette Kraaij
  9. Miranda van Beek:
    19 februari 2015
    Hallo Ben en Margriet, het ziet er daar allemaal erg mooi uit. Wat zullen jullie genieten. Nog een hele gezellige vakantie en hier is het nog steeds koud en kil. Hele andere temperaturen als die jullie daar hebben.
    Groetjes Miranda