Van Alice Springs naar Adelaide

17 mei 2015 - Adelaide, Australië

Het zit er helaas weer bijna op.... Dinsdagmiddag  13.15 uur landen wij op Schiphol met een overstap in Dubai.
We zijn nu 4 dagen in Adelaide en hebben alle dagen mooie fietstochten gemaakt. Vandaag naar de kust geweest en zeehondjes gezien en gisteren richting de heuvels met koala beertjes. Wat is Australië een mooi land! We zullen vast nog wel heimwee krijgen...
De laatste weken zijn we vanuit Alice Springs naar Ayers Rock gereden. Tegenwoordig noemen ze het Uluru. Lekker gewandeld rondom de monoliet en ook de kloven daar in de buurt van Kings Canyon en de Olga's. Temperatuur van iets boven de 20 graden was ook prima om te wandelen.
Vervolgens na een lange rit door de woestijn een dagje Coobers Pedy aangedaan, een mijnwerkersstadje waar ze opalen opgraven. De mensen wonen vaak in de uitgegraven mijnen omdat het zomers te warm is met zo'n 50 graden en 's nachts te koud met temperaturen rond het vriespunt. Behalve een bezichtiging van de mijn op zo'n 30 meter diepte ook ondergrondse kerken bezichtigd en een kangaroo opvang waar ze baby kangaroos de fles geven. Erg vertederend!
Daarna helaas de camper ingeleverd na 98 dagen.... We genieten nog even na voordat we aan de lente beginnen in Nederland!!!

1. Jochine:
    17 mei 2015
    Hoi Margriet en Ben,
    Wat een heerlijke reis, we hebben mee kunnen leven van jullie ervaringen. Geniet nog even van het Aussie leven en een goede terugvlucht. Hartelijke groet Daan en Jochine
  2. Anja:
    17 mei 2015
    Jammer dat het er bijna op zit
    Maar wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt
    Leuk om het al die tijd te hebben kunnen volgen
    Liefs Anja