Albany

15 februari 2015 - Albany, Australië

Albany
We zijn nu ruim een week onderweg met de camper en hebben al ruim 3000 kilometer op de teller erbij geplust! Na het kamperen met de kangaroos tijdens het ontbijt (Port Lincoln) zijn we via Ceduna begonnen aan de 1400 kilometer door de Nibullar Plain, een soort van woestijn met nauwelijks bomen. Om de 200 kilometer een tankstation en lange rechte wegen waarop vooral Roadtrains (extreem lange vrachtwagens) denderen. Grappig is dat iedereen naar elkaar wuift tijdens het passeren. Minder grappig zijn de honderden dode kangaroos die 's nacht worden overreden door de trucks. Ook het langste rechte stuk asfalt van Australie is hier te vinden van 147 kilometer. Na 2 dagen rijden eindelijk weer een plaatsje (Norseman) waar we een schitterende kampeerplek hadden op een heuvel met uitzicht op de droge zoutmeren. Daar ook een Joegoslaaf ontmoet die in de zestiger jaren geëmigreerd is naar Australië. Hij raadde ons een mooie route aan door de bossen voor de volgende dag. Toen voor het eerst ook iets gezien van de schade ontstaan door bosbranden de zogenaamde bushfires. Na zo'n 600 kilometer  gravelweg kwamen we aan bij Waverock, een 130 meter lange en 20 meter hoge rots in de vorm van een golf die dreigt om te slaan. Daarna weer richting kust gereden waar we het weekend doorbrengen in Albany, een toeristisch kustplaatsje. Gisteren met Valentijnsdag een romantisch etentje gedaan bij de lokale shoarmatent. Morgen is Margriet jarig en na het verjaardagsontbijt trekken we verder langs de kust richting Perth. Weer is overigens heel wisselend. Meestal rond de 30 graden met in de woestijn uitschieters naar boven de 40 en gisteren een uitschieter naar beneden met 20 graden. We vonden het zelfs koud zo snel wen je aan het lekkere zomerweer.
P.S. Daan en Jochine; bedankt voor de tip over de campingapp (wikicamp). Ideaal! We komen zo op de mooiste plekjes en hoeven niet te zoeken!

1. Jochine:
    Hoi Margriet en Ben,
    Heerlijk om zo met jullie verhalen mee te mogen reizen door een voor ons onbekend deel van Australië. De zuidroute snel afgelegd zo te te lezen. Veel plezier verder.
    Graag gedaan, "no worries"!
    Daan & Jochine
  2. Gert-Jan:
    Klinkt weer goed!
    Ik zou bijna jaloers worden... ;-)
  3. Henk van Dam:
    15 februari 2015
    Als jullie dit lezen is Margriet denk ik al jarig. Wij willen je vanuit een zonnig Nederland, wij hebben in Zaltbommel vanmiddag buiten in de zon gezeten, van harte feliciteren en zijn benieuwd of Ben na het romantische diner op Valentijnsdag, nog een keer uit z 'n slof schiet op de verjaardag van Margriet. Volgens Francien is Ben nl. de ideale man, waar ik een voorbeeld aan moet nemen. Wordt de lokale shoarmatent van 16 februari nog overtroffen. We zijn benieuwd.
  4. Sylvia en erik:
    15 februari 2015
    Ha Ben en Margriet, heel leuk om foto's, video's en jullie reisverhalen te lezen. En wat zien jullie er al heerlijk bruin en relaxed uit, super! Nog heel veel succes en plezier.
  5. Jannie:
    15 februari 2015
    Hé Margriet, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Wij wensen je een gezond en gelukkig nieuw levensjaar toe. Ook in Ermelo schijnt vandaag heerlijk de zon en hebben we gewandeld. Qua temperatuur komen we natuurlijk niet in de buurt van jullie.....wij zijn al tevreden met een graadje of acht en een strakke blauwe lucht. Geniet ze verder!
  6. Anton:
    15 februari 2015
    hey Margriet , jij , Gerdy en Obama: een markant kwartet!,geboren in 1961. Schept weleen band!hey Ben, hoe is hetmetje vliegtuig? Wil ik eigenlijk vd zomer wel zien, kan dat?Eerst ff verder sjesjen met de camper; Zie jullie weer, gr.Antonius
  7. Rob:
    15 februari 2015
    Margriet, gefeliciteerd met je verjaardag in Australië. Second time. Hele fijne dag.
  8. Mieke en Nico:
    16 februari 2015
    Ha Margriet en Ben, gefeliciteerd met je verjaardag, Margriet! Fijne dag. Lekker zo, 40 graden... Klinkt als een ontzettend mooie reis in een superland! Have fun!
  9. Chantal:
    16 februari 2015
    Hoi Margriet en Ben, Van harte gefeliciteerd margriet met je verjaardag Down Under dit keer! Fijne dag vandaag.Veel plezier nog tijdens jullie fantastische reis, beetje jaloers vanuit koud Nederland! Liefs Chantal
  10. Adriaan:
    16 februari 2015
    Hee Margriet, gefeliciteerd! Leuk om zo jullie reis te volgen. Valt nog mee dat daar internet is, in the middle of nowhere. Groetjes!
  11. Claudia Bronk:
    16 februari 2015
    Hai Margriet en Ben. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Maak er een leuke dag van. Liefs Claudia
  12. Nico Maat:
    16 februari 2015
    Margriet, gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne reis verder. Erg mooi die wave-rock! Thanks. En eh.... 20 graden en dat koud noemen: verwende krengen! Vanmorgen zat ik bij -4 op de fiets.
  13. Tante Carla en Hetty:
    16 februari 2015
    Margriet, gefeliciteerd met je verjaardag.
    We blijven jullie volgen.
  14. Hettie:
    Hee Ben en Margriet!

Wat een geweldige reis! Nog veel plezier in Australië,
    En Margriet nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

Groetjes

Hettie
  15. Anton:
    16 februari 2015
    Margriet, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag en samen nog heel veel mooie jaren en heel veel mooie reizen toegewenst
  16. Gerdy:
    Hallo Margriet,

Gefeliciteerd met je verjaardag en Ben natuurlijk ook gefeliciteerd !!!

Liefs Gerdy
  17. Margriet Vos:
    17 februari 2015
    Hoi Ben en Margriet,
    Margriet nog gefeliciteerd met je verjaardag!!Wat zien jullie weer veel super!! Lekker genieten!!! Wij gaan volgende week donderdag voor 14 dagen naar Curacao dat is iets minder spectaculair maar wel genieten. Deze keer met 5en Noam gaat ook mee zijn dat wordt zijn vliegdoop ben benieuwd. Fijne vakantie verder. Groetjes Aalt en Margriet
  18. Marjolein:
    19 februari 2015
    Margriet, alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Erg leuk om jullie reisverslagen te lezen.
    Zitten er ook vogels? want daar lees ik niks over.
    Graag meer details over die gevederde vriendjes.
    ☺☺☺
  19. Jan:
    20 februari 2015
    Dag Ben en Margriet,

Zo te zien verlangen jullie enorm terug naar Nederland! ;) Prachtige foto's, leuk om te zien dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Ik hoop dat jullie geen last hebben/krijgen van de orkanen die Australië nu teisteren. Geniet nog 'even' van het heerlijke weer en de prachtige omgeving.

Groeten,
    Jan