Orkaan nieuws!

24 februari 2015

De orkanen zijn een hot item in Nederland, maar wij hebben er weinig last van. De dichtstbijzijnde orkaan is hier 4300 kilometer vandaan. Waar wij zitten is het prima en windstil weer. Temperaturen rond de 30 graden en sinds we hier zijn nog geen regen gehad. Boffen dus! Waar we heen gaan (richting Darwin over een maand) schijnt het wel steeds warmer en benauwder te worden...
Bevalt prima hier. De laatste week geen grote afstanden gereden en het rustig aan gedaan. We zijn nu al een paar dagen in Bunbury waar de dolfijnen heel dicht langs de kust komen. Gisteren en ook vandaag een dolfijn gezien op een paar meter afstand. Morgen weer naar het strand en hopelijk zien we er dan meer van dichtbij. We hebben deze week het zuidwesten van Australië verkent. Dat staat vooral bekend om zijn uitgestrekte bossen met zeer hoge eucalyptus en kari bomen. Veel wandelingen gemaakt waarvan één met hangbruggen tussen de bomen. Hoogste punt zo'n 40 meter, maar de bomen groeien dan nog boven je tot in totaal ongeveer 70 meter. Ook veel vogels en papegaaien gezien, maar helaas moeilijk te spotten door de hoge bomen en bladeren. De bomen in Australië hebben namelijk het gehele jaar door bladeren en verliezen in plaats van bladeren delen van de bast. Helaas zijn er de afgelopen maand veel bosbranden geweest in dit gebied waarvan eentje met een oppervlakte gelijk aan Utrecht. De weg die we wilden rijden was daarom nog dicht in verband met opruimingswerkzaamheden. Gelukkig is het nu onder controle, want alle wegen zijn weer open.
We zijn ook naar het uiterste puntje van zuidwest Australië gereden (Augusta) waar de hoogste vuurtoren van Australië staat. Zo zie je bijna geen toerist en op zo'n toeristische trekpleister kom je dan bussen met Japanners en Chinezen tegen.
Op sommige stranden zie je helemaal niemand behalve soms een auto die voorbij komt rijden. In Nederland niet voor te stellen, maar de meeste stranden zijn gewoon toegankelijk voor auto's. Je hebt dan natuurlijk wel vierwielaandrijving nodig.
Camper bevalt prima. Meestal koken we zelf en behalve een vast bed zit er ook nog een tafeltje in waarbij je de bestuurdersstoel omdraait. Ook de douche en wc zijn handig als je overnacht op een primitieve camping in een nationaal park. Koelkast problemen zijn ook opgelost (nieuwe accu).
Morgenavond zitten we waarschijnlijk in Perth, de enige grote stad in West Australië waar we een paar dagen willen blijven voordat we de kust langzaam verder gaan vervolgen richting Darwin.

1. Ilona:
    24 februari 2015
    He vakantiegangers, zo wat klinkt dat heerlijk. Dit is wel een heel mooi stuk Australië. Die bomen indrukwekkend. Mooie foto's. .. veel plezier en bedankt weer voor het verslag. Dikke knuffel.. iloon
  2. Jochine:
    Hoi Margriet en Ben,
    jullie vinden je draai; goed te lezen. Indrukwekkende natuur, even toerist zijn bij Augusta en dolfijnen dichtbij, gaaf.
    Veel plezier in Perth.
  3. Gerben:
    25 februari 2015
    Hee Ben (en Margriet natuurlijk),

leuk om jullie verhalen te lezen en foto's te zien! Ik zie een aantal herkenbare plekken :-). Geniet er samen van en tot ziens in Maarssen!

Groet,
    Gerben
  4. Harma:
    26 februari 2015
    Mooi daar hoor en gelukkig hebben ze daar ook taart....
    Veel plezier nog, gr. Harma
  5. Tonny:
    4 maart 2015
    Hai Ben en Margriet
    Mooie foto's !!! en verhalen .
    Geniet er lekker van !!!
    groetjes tonny en jan